tirsdag 20. oktober 2009

Halloween + div

Nå har det evige mase om halloween begynt igjen! Liker ikke helt det der, men det er vel en skikk som har kommet for å bli! Her i huse så skal vi i 50års bursdag til min svigerinne. Mariken ble bedt bort på et halloween fest men ville heller i tante sin 50års bursdag. Får vel nevne at tennåringene skal ha et egen halloween fest i kjelleren! Er det bare jeg som er så rar at jeg ikke liker dette? Føler at det hele er noe butikkene har funnet på for å selge mer. Og vi blir "lurt" gang på gang!!

Roxie har begynt å like seg mer inne å kose på sofan. Hun liker seg veldig godt ute åsså! Ho har en madrass i buret sitt som hun ligger å koser seg på! I dag så var jeg ute hos ho og ropte på henne for å gå tur. Da bare lå hun og vrei seg på madrassen og koste seg. Hadde ikke lyst til å komme når jeg ropte. Er litt grøssent her i dag så det frista ikke meg så veldig å gå tur heller så da gikk jeg inn. Da lurte ho fælt og peip på døra! Forseint lille venn, du må komme når jeg roper. Så da ble det en inne kose dag på oss! Ikke å forakte det heller! Vi tar den gå turen når jeg kommer hjem fra behandlingen!

Måtte bare ta et pr bilder av Disel i buret til Roxie! Der liker han seg veldig! Disel liker best å ligge alene i buret! Han kan ligge der sammen med Roxie åsså men ho tar så stor plass tror jeg at han føler at han ikke har god nok plass da!!

Disel er nå nydelig der han ligger!!


Så til slutt så vil jeg ønske alle en fin dag og bare nevne at det er 41 dager tol 1 desember!! Nå ligger Roxie og Disel så fint under borde, Disel vasker Roxie!! De er kjempe søte sammen!!



8 kommentarer:

  1. Enig med deg, Halloween er bare noe tull som er kommet fra USA. Butikkene må jo selge litt ekstra nå som det har vært stille en stund etter ferien. Og tross alt litt igjen til jul.

    Disel koset seg masse i det buret. Cæsar hos meg elsker også bura til Charlie. Charlie bruker ikke bur noe mer. Stor gutt nå!

    SvarSlett
  2. overfylte butikker til Halloween er like tullete som julemarsipan i oktober og alt slags kjøpehysteri, spør du meg!

    Det er alltid moro å se bilder av dyra dine :o)

    SvarSlett
  3. Julemarsipanen blir ikke kjøpt inn hos oss før 1 helga i advent! Kan henne Terje og Mariken gjør det før men det er strengt ulovelig å ta med hjem!!!! Der er jeg nøye! Hos oss så er det like ille som å banne i kjerka!! Jule marsipan i oktober er noe skikkelig tull!!

    SvarSlett
  4. Enig med deg (og de andre)! Halloween er noe amerikanske greier som handelsstanden her gladelig har adoptert for å tjene penger.

    Herlig med bilder av Disel i buret til Roxie:o)

    Julemarsipan er godt hele året, men i prinsippet så er jeg jo enig med dere da.....;o)

    SvarSlett
  5. Huff, den halloween... Føler meg fremmed overfor den, sjøl om ungene, både egne og nabolagets, har mye moro med det. Heldigvis har egne barn vokst fra det nå... men her er så mange søte små i nabolaget at jeg må ha godteriet klart. De er så søte, de ungene, at til tross for at dette er en handelstandsgreie fra USA i mine øyne, så har jeg gitt etter hvert år...

    Herlige bilder av dyra dine! For en flott katt Disel er!

    SvarSlett
  6. Halloween er vanskelig for oss å forstå. Jeg liker best julebukken... når ungene står på trappa sjenerte å synger julesanger:o)))

    Herlige er de Disel og Roxie!!!

    SvarSlett
  7. syns ikke noe om Halloween her huset, liker heller ikke all den tigging barn lærer seg/vokser opp med.

    Diesel forstår å kose seg han å,herlig.

    SvarSlett
  8. Haloween.... Arg... I norge heter det Alle Helgensdag og det er søndagen i året hvor vi minnes de som har gått bort det siste året..Det er det jo de færreste som vet nå om dagen. Nå har handelsstanden som dere sier gladelig adoptert tradisjonen fra USA, som minnes de døde, men på en måte som er mye mer lik vår Luciafeiring som også er en hedensk skikk. Det er vel kanskje det som irriterer meg mest med både jul og Halloween og andre feiringer. Folk veit jo snart ikke lenger hvorfor de gjør det!!! Vi har en diskusjon gående på Facebook om handelsstandens komesialisering av jula allerede nå i oktober. Nina spurte om hu var gammel som var enig med meg om at det er forkastelig. Jeg er bare 28 og jeg mener det er forkastelig. Vi må holde sammen vi som fortsatt har verdier igjen...

    Takk for koselig blogg, og flott at du tar opp spørsmålet Gry! Det liker jeg :) Idealist som jeg er :)

    SvarSlett