tirsdag 8. juni 2010

Drammen utstillingen 2010

Ja så er Drammens utstillingen over for denna gangen. Veldig fin utstilling og en veldig nøye dommer. Det ble mye blått og ganske mange aha opplevelser. Det jeg leste som kritikk hos en var veldig possetivt hos en annen. For vår del så ble det blått denne gangen. Vi prøver igjen på Biri. Etter Biri så skal Mariken på leir på hasselmoen i regi av nkku. Så det tror jeg skal bli kjempe gøy for de begge 2!! Mariken gleder seg veldig til å dra på den leiren!!
Her er noen bilder som vi tok i helgen!
Mariell og Broderen Kero!! ER ikke han flott!!
Mariken og Roxie slapper av føre de skal inn i ringen! Det var veldig varmt i år!!
Må trene med Roxie mer å være på grass. Hun liker ikke det så mye. Hun er redd for maur av alle ting!! Merkelig liten jente!! Så hun er ganske mere vimsete når hun løper på grass!!
Frost og pappan!! Varmt for Frost åsså!!
Her er vi i ringen! Arja og Sisdel venter på sin tur!
Her blir jeg sjekke i bauer og kanter! Tonje "mamman til Veslefrikk/Dennis står å ser på oss!!
Å så må vi løpe rundt! Ikke så fort Mariken, det er varm altså!! Arja og Sidsel kommer bak oss!! Hvor er de lange stega Mariken?
Roxie følger godt med på godbiten som Mariken holder, men Mariken er ikke i ringen nå! Hva er det du ser da?

Så er dagen ferdig for vår del!! Veldig koselig dag hadde vi i Drammen!! Noen fikk jeg pratet med men på langt nær sånn som jeg hadde tenkt! Ble sittans mye å se på de forsjellige hundene i ringen da! De er jo så flotte disse hundene! Så mange hunder som fikk blått som ikke forsto et dugg hvorfor. Skal prøve å skrive kritikken til Roxie men det er noen heroglyfer. ( ikke bare jeg som skriver uforsålig!!) 19 mnd krem farget tispe. Kraftig hode. savner noe kvalitet. Sterk hals, moderat bal ... vi.., velutviklet kropp, for avf i kryss, halen for lavt ans,ikke opptimal pels, kunne ta steget bedre ut side.
Det siste er jeg helt enig med han i, for de var ganske lunkene i ringen begge 2!! Men det var varmt så de hadde vel ikke en helt opptimal dag noen av de!!

Så da blir neste utstilling for vår del Biri! Vi får ikke til å reise til Sandefjord. Da skal mine foredre ha selskap for alle barn/barnebarn og oldebarna. De har 3 barn og 8 barnebarn så har de 7 oldebarn!! Så vi begynner å bli en ganske stor gjeng!!
Mariken er hjemme av skolen i dag da de ikke komm opp i noe muntelig i går. Så hun må ned på skolen i morgen får å høre om hun kommer opp i noe. Hun sier selv at hun vil komme opp i alt bare ikke TYSK!!
Så får dere ha en flott uke!! Her er det litt overskyet og 17,3 gr i skrivende stund! Så jeg får vel ta meg en tur ut i skogen med Roxie! Mariken ligger og sover ennå, enda kl er 10!! Men sånn er det vel med den ungdommen, Var nok åsså sånn selv tror jeg!!








8 kommentarer:

  1. Få søt Roxie er, rart med maurene. Men det er sånne "særtrekke" jeg syns skaper mer personlighet :) Om det er noen trøst så er Frost superstusselig om vi går tur i regnvær... De skal ha noen "sånne"!

    koselig bilde av Frost og Stian, de også opplevde det som en veldig var dag - men det er jo sånn det er!

    Ha en fin uke, dere og!

    SvarSlett
  2. Utstilling er utstilling Gry, noen ganger har vi bare ikke dagen, og det gjelder vel hund, utstiller og kanskje dommerene også?

    Ha-ha-ha! Milli liker ikke maur! Hun står og stepper. Det kiler kanskje godt mellom tredeputene når de kravler rundt?

    Milli er nå snart uten pels. Jeg kan se huden mellom dekkhårene noen steder på kroppen hennes. Det blir nok ikke flere utstillinger på henne før vinterhabitten er på igjen:o) Hadde vært gøy å kikke på alle sammen på Biri, også skulle det jo skje noe spesielt mht. finsk lapphund der i år. Hvis ikke løpetiden tilsier at vi drar til Sverige, så har vi lyst til å komme og heie på dere andre:o)

    Ha det hyggelig i stort familieselskap:o)

    SvarSlett
  3. Ikke lett å være lapphund på slike dager. Ikke skjønner jeg åssen de greier å takle både "tropevarme" og sprengkulda? Syns de har mye pels uansett.
    Masse fine bilder.

    SvarSlett
  4. Det var nok varmen som tok de fleste i Drammen. Derfor ble det så mye blått.

    Her blir det heller ikke mye utstillinger i sommer. Biri blir litt langt og Sandefjord er den siste jobbelørdagen min. Kan bare ikke bytte bort den også. Får se hvordan vi ligger ann til Mosseutstillingen.

    Uansett så har jeg kost meg med mange fine bilder fra Drammen. Vakre hunder og glade menesker. :o)

    SvarSlett
  5. Huff, det er litt synd på lapphundene når det er så varmt! Det er ikke rart at utstillingene ikke går helt like bra som vanlig da! Men kritikken hørtes jo bra ut, den, så gratulerer med det! :D Koselig å treffe så mange lapphunder og eiere i hvert fall!

    Det blir nok ikke Biri på oss i år, tror jeg, men kanskje et annet år!? Det var i hvert fall en kjempekoselig utstilling i fjor med sååå mange lapphunder på én campingplass! :D

    Håper Mariken slipper å komme opp i tysk, hvis det er det eneste faget hun ikke vil opp i! :D Da jeg gikk i 10. slapp de aller fleste muntlig eksamen på grunn av streik, og i fjor kom jeg ikke opp i noe, så jeg har faktisk aldri hatt en ordentlig muntlig eksamen ennå! :)

    SvarSlett
  6. Rart det der med at Roxie er redd for mauer.
    Nå ser jeg at Milli er det også. Kansje de klarer å bite dem????
    Er helt enig med dere at det var i varmeste laget i Drammen. jeg personlig liker bedre vinter utstiling:-)
    Mange fine bilder.

    SvarSlett
  7. Den varmen, den varmen. Det var visst det beste som kunne skje at Nalle og jeg holdt oss unna Drammen denne dagen ;o)
    Fine bilder og artig tekst,Gry.

    Vi sees nok på Biri! Skal tro om Kero kommer dit i år? Sikkert veldig moro for Roxie å treffe "familien" :o)

    SvarSlett
  8. Fine bilder! Og vi mister ikke motet av en blå sløyfe, gjør vi vel? Vi prøver oss igjen på Biri!

    SvarSlett