mandag 11. april 2011

Ny uke , nye muligheter!!!

Så står vi foran en ny uke!! Det er meldt ganske bra vær her i dag og i morra så er det meldt litt regn. Fælt å si de men jeg som er elergisk mot pollen og slikt (og mange andre) syns det er litt greit med litt regn nå så pollenet får lissom pakket seg inn litt føre den store spredningen. Så måtte jeg bare ta bildet av det merket bak på maleriet som jeg skrev om i forrige innlegg. Så det var en kunsthandler i Fredrikstad som har rammet det inn. Så står det tlf linje 370, og det er jo mange år siden vi brukte å oppgi linjer på telefonen. Her er jeg helt grønn som vi sier her når vi ikke har peiling. Men kanskje det er noen andre her inne som hvet noe?
Så er det jo snart konfirmasjons tid, og da må jo jeg lage en del kort!! Litt morro er det jo åsså da jeg har fått i oppdrag å lage noen kort for andre åsså. Jeg tar da 30,. for kortet. Det er bare for at jeg skal ha igjen for materialet jeg bruker. For jeg synes det er veldig artig å lage slike kort!
Det er jo ikke bare konfirmasjons kort, det er åsså bursdagskort, bryllupskort + div annet.
Så de som skal ha kortet kan jo selv bestemme om de vil ha bildet eller bare helt noe annet!!
Morro er det å sitte slik å puzle uansett!! Men i dag så tror jeg at jeg må ut å få kjøpt lit div!!
Det går masse i sånne 3D kort som det heter. Veldig fine blir de og så er det veldig lett å lage de!
Dette er et konfirmasjons kort som er til ei jente!! Er litt lei av alle de "kjøpe korta i butikken"
Så måtte jeg bare ta med et bilde av kose jentgene mine til slutt!! Litt molefunkene her da de ble tatt på fersken i det de skulle grave et hull i hagen. Og deg er jo ikke lov!!!
Så må jeg bare til slutt skrive at i dag så er det 264 dager til julaften. ER DU FULLSTENDIG GAL, er det nok mange som tenker nå. Men jeg synes det er så deilig å tenke på alt det som skal skje føre den dagen!! Først skal vi ha en flott vår med masse deilig vær!! Så får vi en veldig flott sommer med masse deilig varmt vær + lit div vær da. Men lang og god skal den være!! Så kommer høsten med alt det flotte den har å by på!! Så masse deilig skal skje før den tid!!!


Ha en flott uke alle sammen!! Kos dere i vår været det skal jeg. Nå skal jeg ut å kjøpe meg en slik regnhatt og støvler!! Regnhatt må jeg ha for jeg er så lei av å gå med hette når vi er på tur. Gå å brate inn i den hetta synes jeg bare er så idiotisk!!!!!! Så må jeg ha meg noen støvler! Litt lei av å bli vår på beina når jeg er ute å går i fuktig vær og slikt!!

9 kommentarer:

  1. Så flink du her, Gry!!! Flotte kort du lager. Du kunne sikkert ta litt mer for dem. :))))

    Skulle jo tatt kontakt med deg, men her har det gått i ett. Ekstra jobbing i helgen også. Så jeg ser om det skjer noe denne uken. :))))

    SvarSlett
  2. Jammen er du flink med de kortene. Veldig mye finere enn kjøpekortene er de du lager:o))

    Hehe Gry... tell i vei til Jul... liker den rariteten din jeg:o)))
    Kan jeg få spørre deg om noe? Har liksom savnet nedtellingen til påsken, kanskje er det bare nedtelling til Julen som er din greie?
    Ha noen fine 263 dager til Jul:o)))

    SvarSlett
  3. Berit: Det er nok bare ned tellingen til jul som jeg holder rede på..., Siden jeg var liten så har det vært en greie mellom min onkel og meg. For når han ringte til meg da jeg lå på sykhuset som liten jente så var det første han spurte meg om "hvor mange dager er det til julaften Gry Viola" Så vi har da holdt på den geia vi da. Noe som vi nok bestandig vil holde på med. Men ikke missforstå, er veldig opptatt av det som skjer føre jul åsså da!! En lang flott vår og sommer og så en flott høst ingen har så flott å variert land som oss her i Norge!! Heldig er vi som bor her!! Dette ble jo åsså en lang greie da!! Ha en flott dag!!

    SvarSlett
  4. Jeg syntes det er flott jeg at du og onkelen din har den "greie" deme imellom...Kan tenke meg at du som lita jenta på sjukehus i allefall hadde noe å se fram til der midt oppi det hele...Tell i vei du, Gry Viola! :-))

    Føler at jeg gjentar meg selv, men de korta du lager er innmari flotte! Jeg synes og at de butikk-korta er litt i de kjedeligste laget, og så er dem jo så "vanlige.." Ikke noe personlig preg over dem , liksom!!

    Jeg skal dikte sang til dattera til søstra mi som står til konfirmasjon i mai, og det er ikke bare sangen, men selve utseendet på sangen og skal jo være personlig og bare til Emma! :-) Morsomt, men litt an en jobb likevel.....

    Kos deg i det vårlige regnværet...

    SvarSlett
  5. Ja det ble regn i dag, og litt godt, enig med deg, så pollen og støv får lagt seg litt.
    Men for et pladder= mudder=søle=møkkete vær, når man har hund med tykk,tett og masse pels.
    Etter 1 1/2 time i skogen bar det rett i dusjen, da vi kom hjem, godt vi ikke har så lang vei inn dit.
    Oda likte det ikke, men hun måtte!
    Ser dine furter litt( på bildet) å ikke få grave i hagen, noe som er så gøy!!!

    Også jeg beundre de fine kort du lager, de er flotte og personlige, kjempe flink og oppfinnsom er du Gry Viola.

    Min nye blogg adr.: ingerogoda.bloggspot.com

    Gleder oss til søndag! da må det gjerne bli fint, tørt vær!

    SvarSlett
  6. Så fine kort du lager Gry Viola.
    Jeg må si at nå ønsker jeg meg bare varme gode dager.
    Denne vinden og regnet gjør meg helt gåend i kroppen.
    Gleder meg til en helt fantastisk sommer:-)

    SvarSlett
  7. Kjempe fine kort Gry! Du er jammen med kreativ og flink ;)

    SvarSlett
  8. Så fine kort! Det er så gøy å skape noe sjøl! Ja, for allergikere er det godt med en våt og kjølig vår... og litt regn gjør bondens aker godt... Ha ei fin uke, du og!

    SvarSlett
  9. Så fine kort du lager.Ser så koselig ut.Kosejentene på bildet er veldig søte :-)

    Hilsen Dino,Mons og fam.(Cecilie.)

    SvarSlett