tirsdag 26. april 2011

Snart Mai og det den bringer!!!!

Nå er snart april ferdig og så kommer Mai med masse fint vær den åsså!! Her på østlandet så er det hvist den varmeste april som har vært siden de begynte målingene sine for 51 år siden!! Deilig har det vært i påska i alle fall. Hake savna snøen et micro sekund en gang!!

Så må jeg jo fortelle om Disel som var inne katt, for i påska så fant han ut at han ikke ville være inne mer!! Før så har han bare stått i døra og kikka dumt på oss når vi har lukket den opp, men nå så er det bare å komme seg ut. ut , UT!!!!!!
Den første dagen han var ute var på skjærtorsdag. Jackie synes det er litt skummelt tror jeg, for hu gjter Disel som bare det, men når han går lei så bare hopper han opp et sted og da sitter Jackie på bakken og piper. Så kommer hun og henter meg eller Terje for at vi skal ta pus inn. Skjønner ikke helt det ennå at Disel vil være ute sammen med henne og Roxie!!

Det bedre seg for vær dag, men det er nok Jackie som har mest problemer med at
Disel er ute!



Når Disel går langs gelenderet på varandaen så sier Jackie i fra, tror hun er redd han skal dette ned?....


Så litt kos i hengekøya med mat far må vi jo ha alle sammen!!!!

Roxie må ha litt ekstra kos på varandaen av pappa!!

Tror nok at de koser seg veldig begge to!!! Roxie blir litt lei av Jackie av og til, men
de skal ikke være så lenge borte fra hverandre før det er kjempe gildt å være sammen igjen!!


Så her så går det sin vante gang!! Mariken på Skolen og Terje på jobb i dag. Så til

torsdag så har Mariken Norsk tentamen og på fredag så er det matte som står for
tur. Så her så går det slag i slag utover!!


Så vil jeg da ønske alle sammen en flott uke videre!! Det er meldt fint vær her til
over neste helg!! Får håpe at finværet fortsetter. Tenkte jeg skulle prøve å lage en
avtale med han der oppe om at det kunne regne i mellom 22.00 og 06.00, slik at

vi kunne ha fint vær om dagen!! For jeg skjønner at div ting må ha litt regn!!

10 kommentarer:

  1. Artig å lese om Disel og Jackie. Mange fine bilder!!! Nå er det ei uke igjen til - Mai du skjønne milde....:o)))

    SvarSlett
  2. Ja, nå er det en herlig tid!!

    Så morsomt med Disel som plutselig ville utforske verden ute da!

    Jeg høres regn-avtalen høres super ut!! Jeg går for den jeg også.

    SvarSlett
  3. Stakkars Jackie som passer sånn på - de er nå herlig omsorgsfulle disse lappene. Alt i beste mening!

    Jeg er med på regnavtalen din, her er det bare å kalle på gudene og godsnakke med dem:)

    Ha en fin uke!

    SvarSlett
  4. Oi, så nå vil plutselig pusen ut å kikke? Ser Selma også liker seg på verandaen, men jeg blir livredd henne om hun prøver å gå ut hoved døren!! Kos deg videre i sola..Håper mai også blir en rekord månde!

    SvarSlett
  5. Håper du fikser en vær-avtale. Vil du legge inn ett godt ord for oss oppi Hallingdal også? Vi skal ha Rallylydighetskurs NESTE HELG, så på en måte kan det regne litt FØR den tid - hvis det må regne..

    Artig med pusen deres,da! Stakkars Jackie som må gjete katta :o)

    SvarSlett
  6. Den vær-avtalen har jeg ikke fått svar på ennå, men jeg har sendt en søknad!! Der ba jeg om at vi måtte få fint vær hele sommeren og at hvis det skulle komme regn så kunne det komme mellom 22.00 og 06.00. Så spesielt om at det skulle være fint i Drammen utstillings helgen og på Biri i August når utstillingen er!! Så spurte jeg om ikke Hallingdal kunne få det samme!!

    Disel er hos Dyrlegen i dag og blir id merket . Han holder seg for det meste rundt huset her og på jore men sånn i tilfelle så synes jeg det er kjekt!!

    Ha en fin dag i dag åsså!!

    SvarSlett
  7. Da sier jeg takk, da er det ike mere vi kan gjøre med været!
    Smart å id merke katta, tenk om det kommer ei snerten snelle og lokker ham på ville veger ;o)
    Ha en fortsatt fin dag!

    SvarSlett
  8. Ja, den sjangsen fins Nøve: han er jo kastrert så det er ikke sikkert at så mange hu katter finner Disel interesang!!

    Har vært å henta han, så Disel sjager rundt her. Ganske full av dop ennå!! Så han blir i alle fall inne til i morra!!

    SvarSlett