onsdag 28. oktober 2009

Refleks

Ja nå har jeg endelig fått somla meg til å kjøpe refleks til Roxie. Men jammen så varierer disse refleksa til hundene veldig. Den Roxie har kostet 29,- på Clas Olseon. Samme refleks bare mye mer fansi, den hadde fine stropper som kunne strammes ( den Roxie har har bare borre låser) den hadde fine labber på seg åsså. Det var hos felleskjøpet og 1 dyrebutikk men den kostet 339,-
Jeg ser jo det at den jeg har kjøpt er helt sikker ikke så holdbar og fin som de som koster over 300,-. Men tror at de funker på samme måte, eller jeg hvet at de funker på samme måte. Så da vil jeg bare si at det er jo vær sin lyst om en vil bruke 300,- el 30,- på en refleksvest til hunden!!
Har kjøpt en til meg selv åsså på Clas Olson den kostet 25,- og den hadde en kjekk liten pose med glidelås som jeg kunne oppbevare den i når jeg ikke bruker den!!

Disel måtte jo prøve han åsså. Den refleksvesten kjøpte jeg til hunden til søstra mi!!
Så helt til slutt så vil jeg bare si at nå er det bare 33 dager til 1 desember!!
Så må alle huske å bruke refleks når dere er ute å går tur på etterm/kveld!! Det blir så tidlig mørkt nå!!

17 kommentarer:

  1. Så herlig dem er begge 2 med refleksvest. Takk fro tipset. Veldig lurt med en vest til bare 30 kroner, holder helt sikkert ut vinteren:o)))

    SvarSlett
  2. Ikke nok å HA en refleks, man må huske å bruke den. Da hjelper det iallefall ikke om den kosta 300..

    Det er refleks på selen til Nalle, men jeg tror den blir litt borte inni pelsen. Vi burde nok ha på oss litt mere,ja. Det er som regel litt refleks på sko eller jakke, så jeg har blitt for sløv..

    SvarSlett
  3. Så fine dem er i hver sin refleks...Jeg har også en orange refleks til Snorre og en gul refleks til Dimma....så dem syns i allefall. Har noen refleks-striper på jakka mi, ellers pleier jeg alltid å ha en refleks i lomma som jeg slenger ut. Men det er jo mye lurere å ha på seg en refleksvest sjøl, også. Den henge-greia har lett for å surre seg inn i båndet til Dimma. Ho er så ivrig, vettu.

    SvarSlett
  4. Luna har også refleksvest :) Prøver å huske å ta den på når vi går ut... ungane har altid på seg refleksvest hvis vi er ute på kvelden, er litt sløvere på meg selv er jeg redd.. men har altid et eller anna, enten en refleks i lomma eller en sånn som man har rundt arma :)

    SvarSlett
  5. Så fin du var med refleksvest søs! :-D Du også Disel ;-)

    SvarSlett
  6. Refleksvesten er på plass, både for meg og Charlie. De blir brukt hver dag.Men jeg som bruker sele på Charlie har et problem. Jeg tror jeg må klippe hull midt på ryggen på vesten for å få feste båndet på selen. Til nå har halsbåndet blitt brukt, men jeg merker han ikke går så pent med den. Noen tips??? Hva gjør andre med sele?

    SvarSlett
  7. Du kan jo henge på en sånn dings som lyser/blinker?
    Går Charlie penere MED sele?? Her er det motsatt.

    SvarSlett
  8. Skal ikke skryte på meg at han er så flink, men han drar ikke sånn med sele. Men det har jo blitt et problem med vesten og selen. Kanskje jeg bare må kjøpe noen annet.

    SvarSlett
  9. Hei Nina! Tror jeg hadde laget et hull i refleksvesten jeg slik at Charlie kunne ha selen på seg. For kjøper du en refleksvest på Clas Olson eller Biltema så koster de ikke så mye.

    SvarSlett
  10. Ella ligger under bordet og sover med reflex vesten på akkurat nå faktisk, jeg var vist litt treig til å ta den av så hun rakk å sovne. Den spinkle kroppen med DEN løvemanken, med reflexvest, men hun synes selv at hun er fin tror jeg:)
    Uff, blir litt stressa jeg, når du minner meg på hvor mange dager det er til jul. Er vel snart på tide å hive seg rundt med julegave-styret:)
    Nina: finnes det ikke reflex-sele eller no?

    SvarSlett
  11. Det viktigste er jo at Roxie synes i mørket:o) Våre refleksvester har en tendens til å gå i stykker uansett pris, så da synes jeg det må være et røverkjøp å få en til kr. 30,-:o)

    SvarSlett
  12. Hei May Kristin! Roxie synes åsså hun er veldig fin med refleks vest på. Hun sitter å beundrer seg selv i speilet i gangen føre vi går ut og når vi kommer inn igjen!!
    Du må ikke bli stressa til jul!! I jula så skal vi kose oss med fam og venner!!

    Husk at julen gjør verden litt mykere,snillere og varmere!!
    Julens gleder finner du ikke under treet, men i ditt hjerte.

    Ha en fin dag alle sammen! Her er det sol fra blå himmel i dag og -2 grader!!

    SvarSlett
  13. Dixie har også en oransje refleksvest, men det begynner å bli litt dårlig strikk i den, så vi får vel kjøpe en ny snart... Kjekt å vite at de selger på Biltema, jeg synes nemlig Dixie passer så godt oransje refelksvester... ;)

    Den vi har nå begynner så langt bak på ryggen at selen liksom kommer oppfor... Men det går helt sikkert an å lage et hull i den også! :)

    Bare 33 dager til 1. desember!? JIPPI! :D :D :D

    SvarSlett
  14. I går kveld var vi også ute i mørket på tur..jeg hadde refleks på meg selv men ikke på Mira..og hun er jo som en mørk skygge..ingen som hadde sett henne...visst hun kom løs eller noe..skal ta meg en tur på claseren jeg og...Da kan man jo kjøpe fler også, og ha en i bilen , en inne, o.s.v..

    SvarSlett
  15. Jeg tar bare selen utenpå refleksvesten :-) Tror Kero sin sele er lik som Nalle sin, bare han har rød, Kero har blå. Det funker ihvertfall fint :-)

    SvarSlett
  16. Tipset til Marielle virket veldig bra. Jeg tok selen på utsiden av vesten når jeg gikk tur nå. Det gikk sååå fint.

    SvarSlett
  17. Nalle har ny BLÅ sele nå, Marielle :o)

    SvarSlett