torsdag 31. mars 2011

Vinteren på en snar visitt

Ja i dag da jeg våkna måtte jeg gni meg ekstra godt i øynene!! Det snødde som bare det!! Det er 31 mars i dag!!! Kan jo trøste meg med at denna snøen blir ikke liggans!! Men nå er jeg veldig lei av det hvite som kommer ned!! Nå synes jeg at våren kan ta et skikkelig oppgjør med kong vinter og" forklare ham at han nå må holde seg borte til slutten av november"!!!!! Men 2 stykker som var veldig glad for snøen som kom i dag var Roxie og Jackie!! Roxie hu må skikkelig bade i det hvite som kommer ned fra himmelen!! Jackie hu er mer ... hva skal jeg si.. frøken nykker, hu tripper mer og liker ikke helt det å bli så våt den lille jenta vår! Eller lille jenta er hun ikke lenger, hun er større en Roxie nå!!
Så når vi har vært å godt turen vår på morran så må vi i hagen å herje!! Jackie tror jeg har kommet i skikkelig bølle fasen nå!! Hu skal ha alt som er rundt seg. Det å dele med seg er jo bare tull!! Roxie er snill å lar hun holde på, men det går en grense der har jeg sett, for har hun holdt på lenge så ser jeg at hun tar Jackie og legger henne på rygg og står over henne. Akkurat som om hun forteller Jackie at det er jeg som er sjefen her så bare ro deg ned et pr hakk!!
Etter å ha herjet i fra seg i hagen så er de på varandaen!! I dag så bjeffet Jackie så veldig så jeg måtte jo sjekke hva det var. Jeg så ingen ting som hun kunne se, så jeg gikk inn igjen!! Men hun ga seg ikke, så jeg gikk rundt å så, da fikk jeg øye på det. Bonden på andre sia av jore brant noe bråta bak låven sin!! Det måtte Jackie bjeffet på!! Nå må jeg jo si det at Bonden og jeg ikke har den beste kjemien, men Jackie har aldri sett at jeg har pratet med ham. Men Roxie har det og er han i nærheten av gården vår så sier Roxie i fra og hun pleier aldri å bjeffet på noen!! Så ikke hvet jeg, kansje Roxie har fortalt Jackie at han mannen liker ikke matmor?


I morra så skal jeg ut i butikken til vennienna mi!! (vis a vis morgans dyreklinikk!!) Da er det 3 år siden hun åpna butikken der ute!! Det må jo selfølgelig markeres!!!


Ha en flott helg!! Til lørdagen så er det meldt flott vær her så da skal vi kose oss her hjemme på varandaen!! Roxie og Jackie skal vi ta en dusj på!! Roxie hake bada siden i mai i fjor og lille Jackie har heller ikke vært i dusjen siden september!! Roxie er mer grå finsk lapphund enn hun er crem farget!! Det er så mye støv og sand i lufta nå! Så de legger jo i fra seg en hel sandkasse på gulvet (noe overtrevet kansje?)

9 kommentarer:

  1. Ja, skal si jeg ble skuffa da jeg så all snøen som hadde lagt seg her på morran, og det fortsatt å snø utover formiddagen...og snøen ligger fortsatt på bekken!!! Enig med deg, nå vil vi ha vår!!

    Mine hunder har ikke bada ordentlig siden jul....så jeg har også tenkt til at de skal få seg en skikkelig vask i helga, som jeg har fri!!

    Her lekesloss det og går ujnna innimellom - det er så fint å se at dem har så mye glede av hverandre...Litt kniving om hvem som er sjefen....det blir sånn annen hver gang det..:-)

    Kanskje Roxie merker at du ikke liker bonden, og da liker vel ikke ho bonden heller, da :-))
    Snålinger disse hundene våre!

    SvarSlett
  2. Uansett vær, så må det være innmari moro å studere de to nydelige hundene :o)
    Forundrer meg ikke, om Roxie har sladra om den dumme mannen og bedt "lille" Jackie om å kjefte på'n. Jeg gjorde noe i likhet da jeg var liten...jeg lurte lillesøstera mi til å spørre bestemor om godteri, og fordi ho var så liten og søt, fikk vi som regel godt noe på deling ;o)
    God helg til dere!

    SvarSlett
  3. Åh Gry, jeg holdt på å begynne å grine i går, hva skulle vi nå med den snøen liksom?? Nå er det slapsete og ekkelt, men det er i allefall på vei bort:o)

    Klart Roxie må forklare Jackie at hun tross alt er sjefen, men snill som hun er, så lar hun henne styre litt først;o)

    Ha en strålende dag - Milli skal også dusjes i helgen, hun har jammen blitt nesten "ulvefarget" (= grå) under magen og på halsen..... Søndag blir nok vaskedag tror jeg:o)

    SvarSlett
  4. Det så temmelig grått ut hos dere når bildene ble tatt!
    Trøst dere med at når våren kommer til dere så ekploderer det. Sol og varmt, alt spirer i en fei, mye raskere enn her.
    Morsomt å høre hvordan Roxie og Jackie er fortiden:o)))
    Flotte bilder av 2 vakre jenter!!!

    SvarSlett
  5. Spennende hva du har med hjem i dag, fra butikken til venninna de!

    Ja det drasses mye grus inn, håper kommunen snart får fjernet fra veien her.

    Det blir vist den store bade helg,på noen av hver hund, rundt om.Ikke Oda, det skal vente litt til.

    Jammen har Jackie vokset. Hun er vel kommet i puberteten nå? det liker sikkert ikke Roxie, men godt hun sier ifra til lillesøster, om hvordan man oppfører seg, hi, hi.
    Flinke, fine jenter begge to!!!

    Det med bonden og bjeffing? utrolig hva lapper forstår!
    Mye bedre vær i dag, det tiner masse, men varer lenge før vi kan se plenen, dog spirer krokus der hvor snøen er vekk, åååå så godt, når det blir borte, lei av hvit og sort, vil ha noe med farger på.
    Ha en riktig fin helg, alle dere på to- og fire ben!!!

    SvarSlett
  6. Snøen som kom i går er nok siste krampe fra oven. HÅPER jeg!!!!!! Nå har det heldigvis tørket opp igjen og jeg er klar for mere sol. :))))

    Badet ja, det skulle Charlie gjort også. Her venter vi på at beinet skal gro. Han er ikke bare grå, han er seig også. Så ille har det ikke vært før. Tror mye asfaltstøv har satt seg. Da er det fram med noe sterkere for å få det av.

    Selvfølgelig må Roxie og Jackie støtte mamma, bjeffe på bonden som mamma ikke liker. Det er jo helt greit. :))))

    Ha en super helg!!!!

    SvarSlett
  7. Detv er enda godt at noen kan nyte snøen! Og de blir aldri værsjuke!
    Headeren din med de tre dyra i fredfull idyll er så søtt!

    SvarSlett
  8. Nå skal det bare snø en gang til så er det sol og sommer snart:-) Og den skal vi nyte. Faren med denne sommeren er jo at den kan bli i varmeste laget. Alle værtegn tilsier det. Så får vi se om de fermdeles stemmer.

    Klart Roxie har fortalt at den mannen skal du ikke like.

    SvarSlett
  9. Vi har heldigvis ikke snø her nå, og håper vi slipper mer av det også! :) Men Dixie hadde nok ikke hatt noe imot det! Kjekt at Roxie og Jackie kan kose seg i den i hvert fall! :D

    SvarSlett